|
Kutri.net - keskustelu Keskustele ravinnosta, liikunnasta, hyvinvoinnista, laihduttamisesta ja kutri.net-sivuista.
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Maris Vieras
|
Lähetetty: La Hel 07, 2004 3:37 pm Viestin aihe: Narsismia |
|
|
| Eikö ole narsismin huippu pyytää ihmisiä kommentoimaan omia julkisia esiintymisiään. Hei please, Katri Manninen, vähän realismia kehiin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ansku
|
Lähetetty: La Hel 07, 2004 3:54 pm Viestin aihe: |
|
|
Onkohan tämä nyt sitte ironiaa vai kenties sarkasmia tämä viesti vai suoraa höpönlöpöä? Jos oot yhtään aiempaa Vieraskirjaa seurannu, on siellä paljonki ihmiset kommentoineet nimenomaan Kutrin julkisia esiintymisiä, tottakai sille aiheelle on näin ollen tällaseen ympäristöön hyvä laittaa oma osio, että asiat löytyy oikeesta paikasta. Duh! _________________ 'Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa.' |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kutri Site Admin
|
Lähetetty: Ti Hel 10, 2004 10:15 pm Viestin aihe: Re: Narsismia |
|
|
| Maris kirjoitti: | | Eikö ole narsismin huippu pyytää ihmisiä kommentoimaan omia julkisia esiintymisiään. Hei please, Katri Manninen, vähän realismia kehiin. |
Heehheheee... Juu, on, mikäli tarkoituksena on saada muut nimenomaan kehumaan tms. itseään.
Kuten Ansku totesi, niin todellakin pistin tän keskustelualueen siksi, että noista mun lehtijutuista/telkkariesiintymisestä näytti vanhaan vieraskirjaan tulevan välillä pitkiäkin keskusteluja -- ei välttämättä niinkään siitä miten esiinnyin tms. vaan ohjelmien/lehtijuttujen teemoista. No, ehkä tän olisi voinut nimetä jotenkin toisin, mutten keksinyt siihen hätään mitään riittävän kuvaavaa ja silti neutraalia nimikettä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Ke Hel 11, 2004 4:12 pm Viestin aihe: Re: Narsismia |
|
|
| Maris kirjoitti: | | Eikö ole narsismin huippu pyytää ihmisiä kommentoimaan omia julkisia esiintymisiään. Hei please, Katri Manninen, vähän realismia kehiin. |
Olen kyllä hieman samaa mieltä. Jotenkin se vaan näkyy kun ihminen on ollut kiusattu tai omannut huonon itsetunnon. Ei pahalla Katri. Ostin kirjan mielenkiinnosta ja minusta se oli jotenkin liian..naismainen? siis eikö riitä että faktat kehiin eikä mitään lässytystä? tuli mieleen kun naiset olisivat jotenkin tyhmiä tai yksinkertaisia että heille pitää sanoa että seis, olet hyvä juuri noin, miehesi rakastaa sinua juuri noin...joopa joo. No, ehkä tää on sitä että pidän faktasta ja lässyn lässyn jutut ovat aina ärsyttäneet minua. En tiedä saanko kirjan vielä palautettua mutta yritän.
Mutta Kutri-Katri, onnea saavutuksestasi, näytät todella paljon paremmalta kuin ennen, pidä mittasi! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kutri Site Admin
|
Lähetetty: Ke Hel 11, 2004 6:12 pm Viestin aihe: |
|
|
Hehhehee...
Juu, kyllä kirja on etupäässä suunnattu naisille, varsinkin jojoileville naisille, vaikka Patrik ja Eija yrittivät pitää miestenkin puolta... Jos haluat hieman kuivempaa tekstiä, suosittelen Pertti Mustajoen kirjoja.
Ja mitä noihin muihin väitteisiin tulee... No, eikös hullu yleensä ole viimeinen, joka huomaa oman hulluutensa?
No, selittely yleensä pahentaa vain asiaa, mutta sanotaan nyt vielä tämä. Eräs läheiseni kysyi viime vuonna onko ehkä tyhmää puhua julkisesti aiemmasta heikosta itsetunnosta , koska joku kääntää sen kuitenkin minua vastaan. Vastasin että "jos haluu saada on pakko antaa".
Joo, totta kai pääsisin helpommalla jos en puhuisi aikaisemmista ongelmistani tai pitäisi sivustoani, mutta mielestäni juuri se on tässä maailmassa ongelmana, että jengi ei uskalla olla rehellisesti oma itsensä, koska pelkää muiden negatiivisia tai kriittisiä kommentteja.
Olen aidosti sitä mieltä, että maailma olisi parempi paikka ja ihmisillä olisi helpompaa, jos kaikki puhuisivat avoimmemmin ongelmistaan, heikkouksistaan ja peloistaan. Nyt tuntuu siltä, että moni yrittää esittää parempaa kuin onkaan, koska luulee että muut ovat hienompia ja parempia ihmisiä kuin hän. Jolloin muut taas kuvittelevat hänen olevan parempi kuin hän onkaan ja yrittävät puolestaan esittää parempaa kuin ovatkaan jne. Samoin moni kuvittelee että olemalla kriittinen (= negatiivinen) vaikuttaa fiksummalta ja vahvemmalta. Silloin kun vielä kärsin huonosta itsetunnosta, ajattelin itsekin niin.
No, en ajattele enää. Jos jollekin tuottaa iloa/hyvää mieltä/onnistumisen tunteita pitää minua narsistisena tms. ilman että kuuluu oikeassa elämässäni lähipiiriini, niin siitä vaan.
Itse olen yrittänyt opetella viimeisen vuoden aikana suhtautumaan muihin positiivisesti, kunnes toisin todistetaan. Eli yritän olla tekemättä negatiivisia johtopäätöksiä ihmisistä ilman että tunnen heidät kunnolla tosielämässä. Nettikirjoittelut kun harvoin kertovat koko totuutta. Joo, ei ole aina helppoa, mutta hiljaa hyvä tulee.
Peace! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Rebekka
|
Lähetetty: Ke Hel 11, 2004 10:51 pm Viestin aihe: |
|
|
Joskus ihmettelen syvästi sitä miten jaksat aina olla ystävällinen kaikille, jotka suhtautuvat sinuun kriittisesti ja toisinaan myös hyvin epäystävällisesti. Hatun nosto siitä.
Ja tästä osiosta voisin sanoa sen verran, että tämä on ihan luonnollinen osa keskustelupalstaa, koska Katri sattuu olemaan jonkinmoinen julkkis ja monien laihduttajien esikuva. On mukavaa antaa hänelle suoraa palautetta...
Ja miksei muka joskus, omilla sivuillaan, saisi olla myös hiukka narsistinenkin. Voi meitä suomalaisia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kutri Site Admin
|
Lähetetty: Ke Hel 11, 2004 11:35 pm Viestin aihe: |
|
|
| Rebekka kirjoitti: | Joskus ihmettelen syvästi sitä miten jaksat aina olla ystävällinen kaikille, jotka suhtautuvat sinuun kriittisesti ja toisinaan myös hyvin epäystävällisesti. Hatun nosto siitä.  |
Kiitos!
No jaa, yleensä nämä netti-ihmisten analyysit persoonastani lähinnä naurattavat -- ja tämä pätee myös positiivisiin arvioihin. En ole lainkaan niin hyveellinen tai ihana ihminen kuin jotkut ehkä kuvittelevat... Tuskin myöskään niin paha, narsistinen ja laskelmoiva kuin jotkut haluavat uskoa...
Jos laskee yhteen kaikki nettijuttuni (myös suljettuihin ryhmiin kirjoitetut), niistä voi nähdä n. 10 % koko elämästäni/persoonastani. Jos joku pystyy tekemään tuon 10 % perusteella osuvia tulkintoja persoonallisuudestani, niin hienoa. Itse annan erityistä painoarvoa vain nykyisen puolisoni, sisarusteni, vanhempieni ja muutaman minut vuosikausia tunteneen ystävän lausunnoille persoonastani.
POINTTI: negatiivisiin ja ei-rakentaviin kriittisiin nettikommentteihin on helppo suhtautua neutraalisti, koska en pistä niille mitään painoarvoa. Useimmiten ihmisten kiihkoilu naurattaa -- ja toisaalta saa miettimään mihinkä kipeään kohtaan ko. henkilössä persoonani mahtaa kolahtaa silloin kun herätän erityisen tunnepitoisia reaktioita. Ainakin itse olen oppinut huomaamaan miksi jotkut (tosin nykyään hyvin harvat) ihmiset herättävät minussa negatiivisia tuntemuksia. Harvemmin todellinen syy on ollut heissä.
HUOM! Näin ei ole todellakaan ollut aina! Olen kadehtinut ja vihannut oman kiintiöni aikoja sitten täyteen. Samoin vähintään puolet elämästäni vieraiden ihmisten kommentit -- jopa hyväätarkoittavat tai neutraalit -- ovat satuttaneet kipeästi. Perimmäisenä syynä näihin negatiivisiin tuntemuksiin on ollut heikko itsetunto. Sitä mukaa kuin itsetunto on vahvistunut, on ollut helpompi suhtautua positiivisesti muihin ihmisiin ja laittaa erilaiset kommentit oikeaan perspektiiviin.
Totta kai voin vieläkin suuttua ja loukkaantua ja pahoittaa mieleni, mutta aiempaan nähden varsin harvoin ja silloinkin käytännössä aina "oikeassa elämässä" kohtaamiini ihmisiin.
Rakastakaa itseänne, niin rakastatte myös toisia!  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jenni
|
Lähetetty: To Hel 12, 2004 3:55 pm Viestin aihe: |
|
|
Heh.. Kirjaan en ole (ainakaan vielä) tutustunut, mutta näillä sivuilla oleva lässynlässyn osasto on mielestäni sitä parasta antia täällä Tai ainakin itse ihailen sitä kun joku uskaltaa kertoa ongelmistaan muillekin siinä toivossa, että se auttaisi jotain muuta, jolla samankaltaiset ongelmat ovat juuri nyt ajankohtaisia.
Ja kyllä toi lässyily oikeestaan kuuluu ihan suoraan sinne faktat pöytään osastollekin, onhan se ihan kiva selvittää itelleen liialliseen syömiseen johtaneet syyt, ei se välttämättä paljoa auta vaikka tietäis ravintotieteistä kaiken jos henkinen puoli estää toteuttamasta järkevää syömistä. Kyllä mun on ainakin tarvinnu lässyttää itelleni useammin kun kerran päästäkseni teini-iän olenmaailmanruminihminen komplekseista, kai me naiset sitten vaan ollaan hulluja  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
hmmm Vieras
|
Lähetetty: To Hel 12, 2004 5:36 pm Viestin aihe: kaikki hyvin... |
|
|
Varmaan loistava tilanne kun kaikki negatiivisuus on jäänyt taakse. Loistava itsetunto vielä kruunaa kaiken. Olisikokan uskottavampaa ja hdelmällisempää puhua oikeista ongelmista, semmoisista jotka ovat 'päällä'. Ihmiseksi joka esimerkiksi on päässyt herkuista ja herkunhimoista eroon, ajattelet herkkuja paljon. Herkkujen ajattelua on sekin, että ajattelee, että ei ajattele niitä  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kutri Site Admin
|
Lähetetty: To Hel 12, 2004 11:20 pm Viestin aihe: |
|
|
Hmmm...
Erittäin hyvä pointti.
Tietysti kannattaa huomata etten koe tarvetta puhua niistä ongelmista/murheista jne., jotka eivät liity Kutri.net:in teemaan = elämäni ei ole täysin ongelmatonta ruusuilla tanssimista ja kaikista elämäni traumoista ei varmaan koskaan pääse eroon.
Ja juuri nyt tajusin miten paljon tämän sivuston ylläpitäminen ja ihmisten viesteihin vastaaminen vie aikaani ja energiaani (piti vissiin kirjoittaa toi uusin blogikirjoitus että tajuaisin tämän). Joo, yleensä kirjoittelen tänne silloin kun ei huvita oikein tehdä oikeita töitä, mutta helpommalla pääsisin, jos tekisin vain duunini kiltisti pois alta ja sitten tekisin jotain hauskempaa ja hyödyllisempää kuin netissä roikkuminen.
Tänään multa kysyttiin (IRL) eikö mulla ole aikomuksia muuttaa esim. tätä sivustoa bisnekseksi. Vastasin ettei, koska sen mukana tulisi vastuu. Toden totta. Mähän en todellakaan ole teille mitään velkaa. Joo, sympatiani on teidän (tai ainakin osan teistä) puolella, mutta voisinko mä oikeasti muuttaa maailmaa tai edes Suomea tai edes suomalaisten naisten ajattelumaailmaa noin niin kuin laajemmassa mittakaavassa sivuillani ja vastaamalla kerta toisensa jälkeen samoihin kysymyksiin (= tätäkin sivuttiin tänään)? I don't think so. Joskus yläasteella kirjoitin perustamaani koululehteen tulisieluisia juttuja siitä "miksi kukaan ei tee koskaan mitään". Eikä niiden jälkeen kukaan edelleenkään tehnyt mitään... Hehhehehehee... Nyt alkoi oikeasti naurattaa oma idealismi. Taisin hetkeksi regressoitua 15-vuotiaaksi.
Joo, aina joku yksittäinen nainen voi mun juttujen perusteella havahtua huomaamaan että sen elämässä on jotain vialla ja että se voi tehdä sille jotain, ja hyvä niin, ettei mun aika ja vaiva ole mennyt kokonaan hukkaan. Toisaalta se, että olen jatkuvasti antamassa neuvoja johtaa helposti siihen, että jengi ei joudu käyttämään omia aivojaan (ja googlea), koska he tottuvat siihen, että multa löytyy vastaus, tukea ja kannustusta. Tsiisus. Te olette aikuisia ihmisiä ettekä tarvitse mua pitämään itseänne kädestä ja kertomaan mitä pitää tehdä.
Hmmm... Hmmm... Hmmm...
JOO! Olet ihan oikeassa! Tavallaan näillä sivuilla hengaaminen on viimeinen yhteys "menneeseen" elämään. Tänne kirjoittelusta ei ole enää MULLE mitään hyötyä.
Luulen että pidän vähän taukoa Kutri.net:in suhteen ja katson miten se vaikuttaa elämääni. Tuskin ainakaan elämänlaatua huonontavasti.
Kiitos! Oikeasti!
Luottakaa itseenne, kyllä te osaatte!
rakkaudella
Katri (also known as Kutri) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Rebekka
|
Lähetetty: To Hel 12, 2004 11:51 pm Viestin aihe: |
|
|
Täytyy kyllä myöntää, että kovasti haikea olo tuli tuosta viestistäsi, mutta ymmärrän erittäin hyvin päätöksesi.
Mutta uskon kyllä, että olet auttanut useampaa kuin vain muutamaa naisihmistä löytämään ratkaisuja oman elämän umpikujiin. Eikä laihduttaminen/kauneus/naisihanne ole mikään pieni osa naisen elämää. Tottakai sen kuuluisi olla, mutta me elämme maailmassa, jossa joka päivä luemme lehdistä supernaisista, jotka työn, perheen ja harrastusten ohella vielä pitävät itsensä upeassa kunnossa ja sivistävätkin vielä mokomat itseään. Joka puolella näkyy mainoksia, mallinukkeja, joka puolella kerrotaan millaisia meidän kuuluisi olla. Vaikka olisi kuinka vahva ihminen, tuollaista aivopesua on aika vaikea vastustaa ellei siihen ole kunnon välineitä. Sinä olet niitä antanut omalla esimerkilläsi. Se on jo hyvin paljon.
Eihän mikään estä sinua myöskään uudistamasta sivujesi teemaa, jos jossain vaiheessa tunnet kaipuuta takaisin nettielämään. *toivoo hartaasti*  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: To Hel 12, 2004 11:52 pm Viestin aihe: |
|
|
Kaikkea hyvä sulle Kutri. Matkustele maailmalla, käy vuorilla ja vesillä ja viidakossa, tee kaikkea kivaa eri harrastusten parissa ja nauti nyt uudesta olemuksestasi! Olet kannustanut hyvin suomalaisia naisia jotka perinteisesti omaavat suht. huonon itsetunnon. Toivottavasti mahdollisimman moni on sivujesi innoittamana muuttanut elämänsä itselleen parhaaksi. Itse en ole koskaan ollut lihava ja kerran elämässäni laihduttanut (lopetin juuri kun pääsin tavoitteeseeni ), joten kävin hakemassa sivuiltasi vinkkejä en niinkään kannustusta
Hyvää jatkoa sinulle!  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: To Hel 12, 2004 11:58 pm Viestin aihe: |
|
|
[me elämme maailmassa, jossa joka päivä luemme lehdistä supernaisista, jotka työn, perheen ja harrastusten ohella vielä pitävät itsensä upeassa kunnossa ja sivistävätkin vielä mokomat itseään.
Mutta onko se sittenkään superia? ehkä he ovat vaan ahkeria ja päämäärätietoisia? kenenkään ei tarvitse jäädä sohvalle työpäivän jälkeen ja jättää yleisivistystyksen hankkiminen muiden huoleksi. Ja lenkille pääsee aina.... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Pe Hel 13, 2004 2:58 am Viestin aihe: |
|
|
Ymmärrän hyvin päätöksesi jättää samoihin kysymyksiin vastaaminen ja uskonpa et suurin osa sivujesi lukijoista ymmärtää sen myös. Kiitos kärsivällisyydestäsi tähän saakka, äläkä anna noiden outojen negatiivisten kommenttien masentaa!
Kaikkea hyvää sinulle Kutri! Luulenpa ostavani kirjasi, kunhan palaan ensin Suomeen asumaan Näytät upealta ja niin minäkin ensi kesänä
Tai oikeastaan jo nyt, mutta jaksan sitten ainakin juosta lujempaa  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Pe Hel 13, 2004 11:14 am Viestin aihe: |
|
|
Tere Kutri
Toisaalta ikävä paino-ongelmien kanssa painiville ettet vastaile enään täällä.Toisaalta ymmärrän täysin, ihmisillä nykyään helpompi kysyä toiselta kun itse vaivata omia aivonystyröitään.
Tiedot löytyy sivuiltasi, ja motivaatio pitää löytää itsestään. Kuullostaa helpolta ja sitähän se on. Jokaiselle kilojansa kadottavalle löytyy se oma ratkaisunsa, mutta tahto laihtua pitää löytyä itsestään.
Törmäillään
Terkuin
-Tuikku- |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|